Penyakit & Penawar..jumpa sifu di SACC mall !!

Pencarian BGreen Neem Oil
Dari last 2 weeks dah cari Neem oil bgreen ni...sebabnye dah perasan salah satu phal tu..dah berpenyakit..
bila cari tak jumpa cuba2 pakai minyak bawang putih buatan sendirian berhad..

Hari ni..dah berazam..mesti carik..lagipun dah confirm sama Saudara Anuar..yes..Di SACC ada bgreen Neem Oil...

Pergi2..booth dijaga ol
eh abg MBSA bertugas..saudara khairi baru nak lunch ..kesian..sori sifu... mahap ganggu..bukan nye sebab saya tak leh tunggu..tapi masa saya tengah tunggu tu..ada at least beberapa org bertanyakan baja & racun bgreen..kalau saya tahu regenye..takde masalah boleh saya jualkan dulu..agaknye kena bagi training informal..memang saya tak kisah pun..kalau dok situ..dapat tgk okid2 tu..
Saudara Khairi banyak bagi
tips..thanks sifu..lenkali boleh tanya lagi..dia tak lokek ilmu...tima kasih.. Ini dia penawar kepada fungus ke bakteria yang menyebabkan daun phal saya serupa hitam2 di bawah nye..
tak mahal pun, cuma rm10 aje..



Fungus
Sifu Khairi bagitau, pokok saya kena direndam ngan neem oil ni..balik2 rumah terus buat..testimoni akan menyusul nanti..katanya kena dilakukan 3 hari sekali..so tengah minggu kena buat lagilah..

Reput Busuk
berkenaan reput busuk yang serang daun, katanya, potong daun2 tu..kemudian gosok ngan kulit kayu manis

Sunburn
simptomnye hitam pada daun kemudian kuning..kena dialih..maybe terlalu panas..kata encik Khairi, kalau pokok kena cahaya matahari 12 ke bawah ok..

Gambar Pertandingan
kali ni banyak gak okid2 mengancam di pertandingan okid bulanan yang memang tiap2 bulan ada di SACC mall...so saya ambik mana yang bukan diulang tayang jela ye..